Björksätra Bredbandsförening har underhållsansvar endast för den nedlagda fibern och fiberbox (i fastigheter) och grundavtal rörande driften av fibernätet.
För teknisk support rörande tjänster så ska tjänsteleverantör kontaktas först, och sedan kontaktar tjänsteleverantör Teknikbyrån (IP-Only) om så behövs. Gäller till 31/3-2022
För teknisk support rörande tjänster så ska tjänsteleverantör kontaktas först, och sedan kontaktar tjänsteleverantör IP Österåker om så behövs. Gäller från 1/4-2022
Allmänna frågor. E-post: Styrelsen BBF
Tjänster "Öppet fibernät" (IP-Only). Gäller till 31/3-2022
Kontoret: 08-510 664 00, val 3 (Vardagar 9:00-17:00 - Lunchstängt: 12:00-13:00) E-post: Tjänster och allmänna frågor, Teknikbyrån (IP-Only)
För fel i tjänst inom "Öppet Fibernät" så ska tjänsteleverantör kontaktas först för att säkerställa att inte det är fel i tjänsteleveransen. Om tjänsteleveransen är OK kontaktar de (tjänsteleverantör) nätansvarig (Teknikbyrån/IP-Only) för undersökning om det är fel i utrustningen (anläggning, nät eller fiberbox).
Tjänster fibernät. Gäller från 1/4-2022
För fel i bredbandstjänst så ska IP Österåker kontaktas och gäller det TV (Sappa/Serverado) ska tjänsteleverantör kontaktas först för att säkerställa att inte det är fel i tjänsteleveransen. Om tjänsteleveransen är OK kontaktar de (tjänsteleverantör) IP Österåker för undersökning om det är fel i utrustningen (tjänst, anläggning, nät eller fiberbox).
Vid fel anmäl via
TV via avkodade digitala TV-signaler E-post: Supportanmälan, BildATse. Felanmälan gällande basutbudet via telefon under kontorstid, 021-35 17 43 (uppdaterat nummer), mån-tors 07.30–16.00 och fre 07.30–13.30. Efter ordinarie arbetstid vidarekopplas felanmälan till vår jourtjänst.
För att säkerställa att utskick från BBF fås ange bjorksatra.bredband(a)gmail.com som betrodd avsändare i 'skräppost'-filter.
Inlagt 2021-12-31
Erbjudande har förhandlats fram med ÖSAB (Österåkers Stadsnät) och delats ut till ej anslutna fastigheter inom samfälligheten
Inlagt 2019-01-14, rev. 2021-12-31