Om
Styrelse
Dokument
Support
Länkar

Björksätra Bredbandsförening har underhållsansvar endast för den nedlagda fibern och fiberbox (i fastigheter) och grundavtal rörande driften av fibernätet.

För teknisk support rörande tjänster så ska tjänsteleverantör kontaktas först, och sedan kontaktar tjänsteleverantör IP Österåker om så behövs.

Björksätra Bredbandsförening

Allmänna frågor. E-post: Styrelsen BBF

Tjänster i fibernätet

För fel i bredbandstjänst så ska IP Österåker kontaktas. Gäller det TV (Sappa/Serverado) ska tjänsteleverantör kontaktas först för att säkerställa att inte det är fel i tjänsteleveransen. Om tjänsteleveransen är OK kontaktar de (tjänsteleverantören) IP Österåker för undersökning om det är fel i utrustningen (tjänst, anläggning, nät eller fiberbox).

Vid fel anmäl via

  • Formulär på hemsida (https://ip-osteraker.se/kontakta)
  • Mail på info(a)ip-osteraker.se
  • Telefon 08-12 44 64 80, vardagar 09:00–17:00
  • BildATse

    TV via avkodade digitala TV-signaler E-post: Supportanmälan, BildATse. Felanmälan gällande basutbudet via telefon under kontorstid, 021-35 17 43 (uppdaterat nummer), mån-tors 07.30–16.00 och fre 07.30–13.30. Efter ordinarie arbetstid vidarekopplas felanmälan till vår jourtjänst.

    Utskick

    För att säkerställa att utskick från BBF fås ange bjorksatra.bredband@gmail.com som betrodd avsändare i 'skräppost'-filter.

    Inlagt 2021-12-31