Björksätra Bredbandsförening har underhållsansvar endast för den nedlagda fibern och fiberbox (i fastigheter) och grundavtal rörande driften av fibernätet.
För teknisk support rörande tjänster så ska tjänsteleverantör kontaktas först, och sedan kontaktar tjänsteleverantör IP Österåker om så behövs.
Allmänna frågor. E-post: Styrelsen BBF
För fel i bredbandstjänst så ska IP Österåker kontaktas. Gäller det TV (Sappa/Serverado) ska tjänsteleverantör kontaktas först för att säkerställa att inte det är fel i tjänsteleveransen. Om tjänsteleveransen är OK kontaktar de (tjänsteleverantören) IP Österåker för undersökning om det är fel i utrustningen (tjänst, anläggning, nät eller fiberbox).
Vid fel anmäl via
För att säkerställa att utskick från BBF fås ange bjorksatra.bredband@gmail.com som betrodd avsändare i 'skräppost'-filter.
Inlagt 2021-12-31